1 PROJE 5 ÜLKE HEDEF: SÜRDÜRÜLEBİLİR DİJİTAL BİR DÜNYA

E-Code kurumu önderliğinde gerçekleşen hareketlilik, “Dijital Oyun Tasarımı” temasında çalışmalar gerçekleştirildi. Dijital Oyun Tasarımı hareketliğine Türkiye’den Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi; Portekiz’den Lusofana Üniversitesi, Belçika’dan De Creative STEAM kurumlarından katılım sağlandı.

Etkinliklerde; çevre ve iklim değişikliği, su ve enerji, çevre kirliliği ve geri dönüşüm, sürdürülebilir ekonomi gibi dünyamızın ihtiyacı olan ve gerçekleştirilmesi önem arz eden iklim ve çevre konuları ele alınarak bu temalar çerçevesinde dijital oyunların geliştirilmesi konusu ele alındı. Bu sayede 7’den 70’e her yaştan bireye hitap edebileceğimiz içerikleri geliştirerek sürdürülebilir dünya için adımlar atılması gerektiği vurgulandı.

Dijital oyun geliştirme etkinlikleri atölye çalışmaları şeklinde gerçekleştirilerek farklı ülke katılımcıları ile takımlar oluşturuldu. Küresel problemlere ortak amaçlar doğrultusunda farklı ülkelerin bakış açıları ile 10 dijital oyun tasarlandı. Geliştirilen oyunlar öğrenme-öğretme etkinlikleri sonunda diğer takımlara sunularak geri bildirimler alındı. Geliştirilen dijital oyunların son hali İspanya’nın IES Padre okulunda gerçekleşecek yerinde uygulamalar, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Portekiz Lusofana Üniversitesi akademisyenlerin uzman görüşleri, sonucunda pedagojik değerlendirmesi yapılacak, web sitesinde yayımlanacak.

Hürsöz

Tokat Haber:

This website uses cookies.